Aroma metalului încins -Ghid de parfumuri masculine (I)

parfum masculin

Așa cum se spune despre o fotografie că valorează cât 1000 de cuvinte, în același mod, un parfum distinctiv, care îmbrățișează perfect o apariție, spune povestea celui care-l folosește. Arhitectura imaginii personale a bărbatului a evoluat mult în societatea contemporană, ajungând la detalii extrem de fine. Iar un parfum echivalează cu o carte de vizită a subtilităților – cultura aromelor, a jocului de note, a motivației pentru un anumit produs, toate vorbesc despre complexitatea unei personalități.

În parfumeria de nișă însă parfumurile nu pot fi clasificate în feminine sau masculine, elementele definind o stare, și nu un statut. A vorbi despre linia olfactivă a noului sezon este un subiect la fel de volatil ca și parfumurile în sine. „Este complicat să vorbim despre tendințe, deoarece, în parfumeria de nișă, creațiile olfactive nu țin cont de tendințele sezoniere. Ele sunt căutări care presupun luni de zile sau chiar ani. La fel, noțiunea de parfum unisex are astfel aici o însemnătate minoră”, explică Alexandra Giuca, consultant Madison Perfumery. Se vorbește mai degrabă de emoțiile care inspiră crearea unui parfum, ‎de anumite locuri pe care acestea le-au vizitat, o plajă exotică, munții Himalaya, o grădină japoneză plină de gardenii, anumite amintiri din copilărie sau o anumită carte.

Cu toate acestea, dacă vorbim despre o coordonată a lui 2016, se remarcă aroma de metal încins, de mașină de curse sau cea a metalului motocicletei. „Dar nu neapărat doar pentru 2016”, precizează Giuca. „Aceasta este o inovație pe care casele de parfumuri o abordează, încercând să își pună amprenta în propriul stil, folosind aceeași materie primă. Rezultatul obținut de aceștia este total diferit, deși sesizăm clar prezența acestui element: izul de metal încins. De exemplu, parfumurile „Royal Mayfair” de la Creed sau „Metal Hurlant” de la Parfumerie Générale”.

Consultantul explică faptul că parfumul masculin, ca orice parfum, se alege în funcție de personalitatea celui care îl va purta. Poate fi citric, poate avea note condimentate, poate fi o compoziție cu tămâie și note lemnoase, sau combinația tuturor acestor ingrediente. Când este vorba de un gentleman, definiția presupune o anumită eleganță, în stil, în mers, în comportament, un tot unitar al bunului gust, care îi fascinează pe cei din jur. Astfel, parfumul său va avea mereu o doză de mister și de seducție, iar variantele pot fi multiple. “Există un parfumier italian, Alessandro Gualtieri, care a creat pentru Nasomatto exact acest lucru: un parfum pentru un gentleman adevărat. Se numește “Pardon“ și își propune să evoce la superlativ eleganța și șarmul masculin”, povestește Alexandra Giuca. Este o combinație de oud, ciocolată, tonka, scorțișoară și santal.

Când ne referim la cel mai bine vândute parfumuri masculine și la notele preferate de bărbați, se impune distincția a două categorii. “Bărbații optează fie pentru parfumurile citrice, cu note ierboase și aerate sau pentru extrema acestora: parfumuri puternice, profunde, dure, cu note de lemne, rășini, condimente, tămâie. În România, mare parte dintre consumatorii masculini optează pentru a doua variantă.”

Deși nu există tendințe propriu-zise în parfumeria de nișă, există totuși inovații care adesea se regăsesc în modul de prelucrare a anumitor ingrediente, de extracție la nivel molecular. De exemplu, a fost o perioadă în care universul parfumului a fost concentrat în jurul esenței de „oud”, dar nu îl putem considera „trend anual”, deoarece durează deja de câțiva ani, atât în parfumeria de nișă, cât și în cea mass-market. Oud-ul este un ingredient foarte iubit datorită valențelor unice, aromelor profunde și prețiozității sale, fiind foarte greu de obținut”, spune consultantul.

Universul Madison cuprinde game de nișă, cu un concept și o poveste – parfumurile Creed, cu notele de citrice, Oud și esențe lemnoase, creațiile lui Andrée Putman, “Formidable Man” si “L’Original”, care vorbesc despre începuturi și atitudine, parfumul preferat al lui John Fizgerald Kennedy, “Eight and Bob”, creat de Albert Fouquet, sau avangardistele creații ale lui Pierre Guillaume precum “Metal Hurlant”, care te duce cu gândul la adrenalina motocicletelor clasice și la mirosul unic al pielăriei de biker.

Scurt ghid pentru începătorii în ale parfumului

În ceea ce privește metoda de căutare și modul în care ajungi să simți că o anumită aroma ți se potrivește, la mijloc este vorba de o întreagă alchimie. „Există un proces de căutare a parfumului potrivit. Prin consiliere personalizată ni se vor prezenta parfumuri în funcție de preferințele manifestate, de reacțiile față de parfumurile încercate. Putem mirosi 3-4 parfumuri sau chiar 10, din care apoi ne vom alege preferatul. Pasul decisiv este interacțiunea acestuia cu pielea, deoarece pH-ul poate influența evoluția unui parfum. Uneori, acest detaliu poate fi‎ cel mai interesant, pentru că descoperim noi ingrediente atunci când analizăm modul de transformare a unui parfum pe piele”, detaliază consultantul Madison Perfumery.

Durata unui parfum (persistența) depinde de concentrația acestuia, respectiv de categorie: apă de colonie, apă de toaletă, apă de parfum sau extract de parfum. Există însă și zone unde nu este indicat să aplicăm parfum – spre exemplu, în spatele urechii. Pe vremuri, când parfumul nu era distilat cu alcool, ci avea la bază doar combinații de uleiuri sau parfum solid (uleiurile erau incorporate în ceară sau pomade) se obișnuia acest lucru. Acum, aplicarea parfumului în această zonă poate perturba calitățile unui parfum. În plus, este de preferat să nu aplicăm parfum pe zonele expuse la soare, deoarece pielea poate deveni sensibilă în timp sau se poate păta.

Sunt persoane care rămân fidele întreaga viață unui singur parfum, dar în general este potrivit ca parfumul pentru sezonul rece să fie diferit de cel pentru sezonul cald. Condițiile de mediu -soarele, căldura, frigul, ploaia, și mai ales felul în care corpul nostru reacționează la aceste schimburi -oferă o prezență diferită parfumului, chiar dacă este purtată de aceeași persoană.

More from Maria Comandasu

Bucureștiul antreprenorilor

Bucureşti, Micul Paris de ieri. Un oraş care-şi deschide larg ochii către...
Read More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *