Steve McQueen sau Mr. Cool

14151973_1222052451203484_16203565_o

Până la filmul din 1968, aici în discuţie, actorul american ne luase deja ochii cu The Magnificent Seven. O forţă numai a lui, o panteră în aşteptare, pregătit să ia din viaţă cât se poate. Următoarele titluri, The Great Escape şi Bullitt – filme-cult, clasice, de neratat, cu scenele lor antologice (aţi văzut, nu-i așa?, poze cu Steve pe motocicletă în geacă de piele sau cu el în pulover pe gât) – i-au consolidat o reputaţie de dur, de rebel. S-a stabilit că el reprezintă tot ce înseamnă Cool. Şi aşa a rămas. Tipul lui de simplitate, de firesc, care veneau relaxat, nu erau simple aparenţe. Iubirea lui pentru maşinile de curse adaugă tuturor acestor lucruri şarm şi sânge rece. Aşa că actorul a fost perfect în rolul milionarului care, sigur pe el, mai isteţ decât toţi din jur, din plictiseală, forţează nota.

Filmul lui Norman Jewison este considerat încă cel mai stilat, cu o poveste senzuală şi un joc de-a şoarecele şi pisica care rezistă la revizionări, chiar şi azi. Nu există cadru în film sau poveste care să nu fie gândit la secundă, la nuanţă, la ton. Fiecare accesoriu, nu este doar îngrămădit în cadru, e rafinat şi şic, poate să fie astăzi, cu acest vintage care vine peste noi şi place, modern, de actualitate, la zi, de inspirat. Ce spuneţi de celebrii lui ochelari albaştri?

Cu doi ani înainte a fost Cum să furi un milion