Jocul ca educație

different-nationalities-1743392

Orice copil visează să aibă ca principală activitate joaca. Uneori permisiunea și chiar încurajarea vin din partea adulților. Dar cât, cum și mai ales ce să joace? Cei mai în măsură să răspundă sunt profesorii. Joaca este unul dintre cele mai importante instrumente pe care profesorii American International School of Bucharest, de exemplu, le folosesc în procesul educaţional. AISB este cea mai veche și mai mare școală internațională din București, înființată în 1962 de către Ambasada Statelor Unite. Acum aici învață aproximativ 830 de elevi cu 53 de naționalități, între 2 și 19 ani.

Elevii din clasele preşcolare sunt încurajaţi să joace roluri diferite, de la poştaş, la profesori, pentru că acestea sunt cele mai bune metode prin care învaţă care sunt rolurile noastre în familie şi societate, după cum explică reprezentanții școlii. sunt profesori care folosesc jocuri online cu scopuri educaţionale (la Matematică, Ştiinţe), iar unii elevi creează ei înşişi mici aplicaţii sau jocuri.

Pe de altă parte, sunt exerciţii de rol în cadrul cărora scopul este ca ei să înţeleagă ce înseamnă, de pildă, să fii refugiat şi de ce este nevoie să ştim că există mai multe religii şi că există o mare valoare în diferenţe. De exemplu, într-unul dintre exerciții, copiii descoperă într-o dimineaţă că profesorii lor au încuiat din greşeală sălile şi au lăsat cheile în interior. Un singur profesor are cheile sălii sale, aşa că toţi intră în clasa acestuia. Aici sunt încurajați să participe la o activitate care necesită mai multe materiale şi mai mult spaţiu decât au la dispoziţie. Aşa că elevii pot „migra” în altă sală, unde nu ştiu ce îi aşteaptă, aşa cum niciun emigrant nu ştie. Unii profesori pot fi foarte primitori, alţii pot să nu fie dispuşi să îi ajute în vreun fel. Astfel elevii învaţă ce înseamnă să se descurce singuri sau să fie nevoiţi să se adapteze. Totul este organizat în așa fel încât profesorii sunt complici, iar elevii nu au idee că participă la un joc.  simularea nu durează mai mult de 30 de minute, iar profesorii se străduiesc, desigur, să îi protejeze de emoţii negative.

În cadrul claselor de gimnaziu şi liceu, tipul jocurilor se schimbă. Elevii folosesc jocuri pentru a dezvolta spiritul de echipă în cadrul clasei. unul extrem de popular este acela în care un elev este legat la ochi şi un altul îl ghidează întrun tur al şcolii. cel legat la ochi va învăţa astfel să aibă încredere în colegul său.

Elevii AIsB participă şi în echipe de Model United Nations, Speech & Debate, Robotics sau competiţii naţionale şi internaţionale. „Knowledge Bowl” este o competiţie internaţională organizată pe structura jocurilor „Ştii şi câştigi”, unde elevii primesc întrebări de cultură generală şi trebuie să răspundă cu rapiditate pentru a câştiga.

În schimb, George Iordăchescu, şef al departamentului de design și tehnologie la AIsB, avertizează asupra jocurilor video violente, la care copiii au acces acasă: „Principalul dezavantaj pe care îl văd este faptul că aceste jocuri crează dependenţă şi o percepţie distorsionată a realităţii. În orele pe care le am cu elevii, discut cu ei despre importanța echilibrului în viaţa noastră şi a evitării dependenţelor de orice fel.”

 

Citește și un interviu cu directorul AISB despre cum „se cresc” gentlemanii.

Written By
More from Alex Matei

Lecție practică de leadership

Am cunoscut un lider care crede în învățare continuă și își compară...
Read More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *